2012. január 5., csütörtök

Fegyencedzés, jóga - 2012. január 5.

Pranajama
Kapalabhati
3x20 fújtatás
30, 45, 55(!) mp benntartással
idő: 3:10
Anuloma Viloma
6 (!) kör
4,16,8 arányban
idő: 5:36

Fegyencedzés
Fekvőtámasz falnál (Fekvőtámasz 1. lépés) 1x15
Térdfelhúzás (Lábemelés 1. lépés) 1x15

Jóga
idő: 23:00
ászanák: 17
típus: dinamikus (napüdvözletekkel összekötve)


Reggel nagyszerűen ébredtem, minden gond nélkül ki tudtam mászni az ágyból. Úgy látszik, végre kezdek jobban lenni és lassan talán beindul a futógépezet is.

Egyből a légzőgyakorlatokkal kezdtem, ha már tegnap elmaradt.
Most simán mentek ezek a gyakorlatok, nagyon könnyűnek és jólesőnek éreztem őket. Sokkal egyenesebb háttal, feszültségmentesen, kényelmesebb ülésben sikerült most ülnöm. Lazán ment a benntartás is, pedig hét elején még ki akart szakadni tőle a mellkasom, úgyhogy mindjárt emeltem is a benntartások idejét egy kicsit. Még az 55 mp is simán megvolt, bírtam volna még, de nem mertem, mert két nappal ezelőtt ez még tényleg fájt. Remélem, ezek szerint javulok tüdőügyben is. Mindenesetre holnapra már egy tüdőszűrés be van tervezve.
Az Anuloma Viloma is nagyon jól ment, most abból is már 6 kört csináltam. Szerettem volna még, de idő hiányában mára kiegyeztem ennyiben, aztán majd a napokban emelem még az adagot.

A fegyencedzés is meglepően könnyen ment ma.
Igaz, abból nem emeltem ismétlésszámot, de sokkal jobban ment a dolog, mint hét elején, habár most őrült izomlázam van a keddi jógától. Az a 20 perc jóga olyan keményre sikeredett, hogy főleg a felsőtestemben minden apró izom enyhén lázas. Így küzdöttem meg a fekvőtámaszokkal, de legalább rádolgozok egy kicsit. A térdfelhúzás is simán ment.

A jóga már kicsit keményebb dió volt.
Ugyan jó erőben voltam ahhoz is, csak a keddi rengeteg napüdvözlettel megszorongatott izmocskáim még nem pihenték ki azt a sokkot. Igyekeztem azért, amennyire tudtam, elvégeztem a mára előírt penzumot, habár itt-ott már kicsit szétesett a mozgásom. Az utolsó néhány napüdvözlet például már nem igazán hasonlított az eredeti gyakorlatra: kúsztam, másztam, amennyire még erőmből telt, de már minden izmom remegett a végére és dőlt rólam a víz. Kemény edzés ez a dinamikus jóga. Lehet, hogy nem pont ezt kéne csinálnom két futás közötti pihenőnapon. Komolyan, jobban kicsinál, mint a futás.

Már a gyakorlás elején lecseréltem a pulcsimat egy ujjatlan felsőre, levettem a zoknim, de néhány ászana után meg kellett válnom a melegítőnacimtól is, olyan melegem volt már a végén, pedig épphogy 20 fok van itt a lakásban nálunk. Nem kell ide hot yoga, meg mindenféle fűtő cucc, csak el kell kezdeni gyakorolni és máris 40 fokos hőséget, tikkadást érzünk. Hosszabb gyakorlás után mellékhatásként pálmafák és homokos tengerpart hallucinációk is előfordulhatnak. :-)

Ezeket műveltem ma:
Napüdvözlet
2. Napüdvözletben:
Fejenállás (Sirsasana)
3. Napüdvözletben:
Gyertyaállás (Sarvangasana)
Kerékállás (Chakrasana)
Szélkiengedő póz (Pavanamuktasana)
Lábujjtartás ülésben (Ubhaja Padangusthasana)
Előrehajlás terpeszülésben (Upavista Konasana)
Oldalnyújtás terpeszülésben (Parsva Upavista Konasana)
Ülésből előrehajlás (Paszcsimottanasana)
Lejtősík (Purvottanasana)
4. Napüdvözletben:
Spárga fél lábbal (Anjaneyasana)
Harcos póz 1 (Virabhadrasana1)
5. Napüdvözletben:
Fél-gerinccsavaró gyakorlat (Ardha Matsyendrasana)
Varjúállás (Kakasana)
6. Napüdvözletben:
Háromszögállás (Trikonasana)
Sas póz (Garudasana)
Faállás (Vriksasana)
Lábujjhegyállás (Padangustasana)

Az ászanákkal és a hőmérséklettel tehát nem volt gond. Nem fáztam.
Igaz, van köztük néhány ászana, amit már régen csináltam, vagy még sosem, azokon van még mit gyakorolni, de majd kialakul. Például a Konasana-kat hiába gyakorlom már egy ideje, nem igazán akar szépen sikerülni, a Padangustasana-val pedig most ismerkedem. Bevettem a gyakorlásba, mert úgy gondoltam, hogy a fél lábas lábujjhegyen egyensúlyozás megerősíti a bokámat, aminek jó hasznát veszem majd futásnál, túrázásnál.
Amin csodálkoztam viszont az az Ardha Matsyendrasana. Régen remekül ment a póz, olyan szuperül csavarodtam, hogy a csigalépcső kismiska volt hozzám képest. Erre most meg csavarnám, csavarnám, de nem megy. Így beállt a gerincem, vagy mi van? No, rájöttem, hogy csak a bálnahájamtól nem megy a dolog, mert a zsírréteg összegyűrödik a derekamon és bevág a belső szerveimbe, ami egy igen kellemetlen fájdalomérzést generál és ez megakadályozza a gyakorlat további kivitelezését. Úgy látszik, ez nem éppen bálnáknak való gyakorlat, úgyhogy itt van még egy indok, hogy le kell adnom a vésztartalékomból.

2 megjegyzés:

Angi írta...

Szia! Nagyon tetszik a blogod! Nem szenvedek hiányt motivációban, de ha egyszer elvesztem, biztosan itt megtalálom! Ha esetleg volna kedved a futásról írni hozzám, szívesen megjelentetem és teszünk egy linket a blogodra. Eddig mindent egyedül írtam, de most arra gondoltam, miért ne legyenek rajta mások is, hiszen nem az a célom, hogy magamat reklámozzam, hanem hogy helyrebillentsem a csajok tévhiteit a diétákról és a negatív hozzáállását a sporthoz! Sőt, tervezek majd programokat velük és nyári tábort, ha összejön :) Nézz be és írj, ha tetszik az ötletem, várni fogom: http://metalozott-testek.blogspot.com

Angelocska

Szamóca írta...

Angelocska,
köszöntelek a blogomon! Bizony, jól látod, motivációban nálam sincs hiány. Megnéztem a blogod és tök jó, látom, te sem sokat pihensz. :-) Ki is tettelek ide hozzám is.
Köszönöm a lehetőséget, nagyon szívesen írok a futásról - ugyanis a futás és a jóga (jógaoktató vagyok) a nagy szerelem nálam - de majd csak, ha bepótoltam a lemaradásom itt a blogomon, oké?
Jól hangzik ez a nyári tábor. És mit tervezel oda? Mert futóedzéseket, illetve jógaórákat nagyon szívesen tartok. ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails