2011. december 12., hétfő

Blogébresztő

Bizony, újra itt! :-)
Úgy gondoltam, itt az ideje ismét elővenni és kicsit leporolni a blogot.
Az elmúlt másfél évben sem feledkeztem meg róla, hiszen minden edzés, teljesítménytúra, tapasztalat, gondolat megvan, fel van jegyezve, készültek mindenről fotók, csak úgy elmaradtam a webnaplózással, hogy végül nem tudtam időben felrakni őket. Viszont minden megvan és amint időm engedi, szép sorjában fel fogom tölteni őket, de most a jelen eseményeit, edzéseit naplóznám, hogy legalább így aktuálisan követhető legyek.

Addig is, amíg mindent feltöltök, röviden elmesélem, mi történt az elmúlt másfél évben.
A betegségemmel kapcsolatban javulgattam, bár konkrétumot egy orvos sem tudott mondani, hogy mi bajom. Sok további vizsgálaton átesve végül egy vércsepp-analízises vizsgálat adta a legkézzelfoghatóbb eredményt, méghozzá azt, hogy gyulladás van az egész szervezetemben, főleg a bélrendszer és a bélnyálkahártya, tápcsatorna, nyelőcső érintett. Tehát úgy minden, ami az evéssel kapcsolatos. Ezért voltam rosszul minden étkezés után.
Érthető módon tehát az étkezés terén próbáltam meg változtatni, melynek köszönhetően a fájdalmaim teljesen elmúltak, de a gyengeség, szédelgés, hőemelkedés és az étkezések utáni rosszullét olykor még visszatér. Próbálkoztam gluténmentes diétával, a nyers étkezéssel, ismerkedtem a paleolit diétával (amit vega módon nem nagyon tudtam alkalmazni, de elvei irányadóak) és a harcosok étrendjével is. Valamilyen módon mindegyik hozott eredményt, de leginkább a harcosok étrendje jött be, amit hellyel-közzel igyekszem is tartani. Amikor rendesen betartom, akkor tényleg nagyon jól vagyok és nagyon jól mennek az edzések is, úgyhogy a jövő év projektje lesz, hogy teljesen átálljak erre az étkezési formára.

Az edzések terén nagyon lassan, de végül fejlődtem és sikerült valamennyire összekapnom magam. Tavasszal próbálkoztam újra a futással, de szörnyen ment. Egy km olyan fizikai nehézséget okozott, hogy alig álltam a lábamon. Végül egy séta és futás kombóval tarkított edzésterv alapján kezdtem készülni, amely eleinte jól ment ugyan, de nem hozta meg a várva várt eredményt, ráadásul annyira kellemetlennek is éreztem az egészet, hogy én aki 8-10 km-t tudtam futni azelőtt, most ilyen totál kezdőknek szóló edzésterv alapján próbálkozom összekaparni magam.
Közben nyár óta indultam ismét a Szigetfutásokon, ahol először csak futva és sétálva, de egész jó idővel teljesítettem a távot, ugyanis kiderült számomra, hogy sokszor gyorsabban gyalogolok, mint ahogy futok. :-) Ez idő alatt beszereztem egy új futócipőt is, ami majdnem mezítlábas cipő, csak enyhe csillapítás van benne (tehát félmezítlábas) és el kezdtem tanulni és tanulmányozni a természetes futás technikáját, aminek köszönhetően néhány hónapos átszokás után laza, kényelmes kocogással végre le tudtam futni 3-4 km-t belesétálás nélkül. Novemberben már könnyedén kocogtam 4 km-t szintes terepen és végigfutottam a Szigetkört is megállás nélkül.
Tudom, nem valami rohamos fejlődés egy szezon alatt, de én nagyon örültem neki, mert a betegségeim miatti sok visszaeséssel, hátráltatással és szenvedéssel tudtam csak készülni, de sikerült.

A teljesítménytúrázás már jobban ment.
Nagyon sok túrán voltunk az idén is, de ami a legfontosabb, hogy a nyáron sikeresen teljesítettem életem első 52 km-es túráját teljesen egyedül. Nyár végén szintén egyedül megismételtem az 50 km-t egy másik teljesítménytúrán, hogy elhiggyem, tényleg képes vagyok egy ekkora táv teljesítésére. A túrázásban tényleg sokat fejlődtem, már alig érzek meg egy ilyen hosszú távú túrát is.

Most egy néhány héttel ezelőtti influenza-szerű megbetegedés utóhatásait nyögöm: azóta folyamatosan fáj a szívem, köhögök, hörgök, úgyhogy most ismét kényszerpihenő van, de bízom benne, hogy januárra meggyógyulok ebből is.

Egy szó, mint száz, nem vagyok még teljesen jól, de viszonylag összeszedtem magam és nagy terveim vannak a 2012-es esztendőre, de erről majd később. Igyekszem tehát naplózni az elkövetkező edzéseimet, próbálkozásaimat és közben amennyire tudom, pótolom a lemaradásom (ha mindent bepótoltam ezt a bejegyzést törlöm, úgyhogy ehhez kérlek, ne is írjatok megjegyzést, csak majd a többihez!).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails